středa 9. dubna 2014

Kuchyně: Jaký by měl být můj nový sporák

Jaký by měl být můj nový sporák

Každá kuchařka či kuchař má mít kvalitní sadu nožů a musí také vařit na spolehlivém sporáku. Ten je doslova alfou a omegou každé kuchyně, a to jak profesionální, tak i domácí. Právě na výběr sporáku do domácnosti se soustředíme. V současné době je v nabídce mnohých společností spousta sporáků a zákazníci tak mají opravdu solidní výběr. Mnohdy ale vůbec netuší, podle čeho by se měli orientovat. Jaké aspekty jsou tedy při výběru sporáku nejdůležitější?

sporák gorenje
Kuchyně Gorenje

Typ sporáku

Jako úplně první si musíte přesně promyslet, který typ sporáku budete chtít. K dispozici je sporák plynový, elektrický a kombinovaná varianta obou jmenovaných. Kompletně plynový sporák se již tak často nebere, jelikož elektrická varianta je pohodlnější. Na chatu anebo chalupu, kde není dosah elektřiny, je ale ideální. Elektrický sporák je volen mnohdy v případě, že konkrétní dům není napojen na plynovod. Kombinovaný sporák je asi nejčastěji volenou variantou.

sporák značky Mora

Typ varné desky rozhoduje nejčastěji

Jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru sporáku je typ varné desky. Klasiku představuje plynová varná deska, kterou mají v oblibě především profesionální kuchaři pro rychlost a efektivitu ohřevu. Pomalu již zastarává sklokeramická deska a na výsluní se dostává zejména indukční varná deska. Ta je skvělá především z hlediska bezpečnosti přípravy jídel. Hrnce se při vaření neohřívají kompletně.

sporák mora

Ostatní faktory výběru sporáku

Při výběru sporáku se lze ale orientovat i podle dalších ukazatelů. Velmi důležitá je energetická náročnost sporáku, o čemž nás informují energetické štítky. Mnozí lidé si zakládají i na funkcích trouby. Někomu stačí pouze to, aby trouba skutečně fungovala. Při dnešních možnostech by ale trouba měla obsahovat funkci horkovzduchu a možnost grilování pokrmů. Zapomenout nemůžeme ani na pohodlné ovládání trouby. To je většinou realizováno prostřednictvím dotykového displeje.

10 komentářů:

  1. To jsou parádní tipy. Já se právě v blízké době chystám nějaké peníze investovat do nové kuchyně. Nad sporákem jsem také přemýšlel a říkal jsem si jestli by nebylo lepší místo plynového koupit takovou tu indukční desku. Hodně jsem si o tom teď četl a myslím si, že by to mohlo být lepší, než klasický plynový sporák, který mám teď.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím souhlasit, dobré rady. Také jsme před pár měsíci kupovali nový sporák. Ale spíš z donucení. Ten starý se nám totiž rozbil. Bohužel to bylo před Vánoci a na nový úplně nebyly peníze, tak jsem jeden našel na bazaru. Byl za symbolickou cenu a vzhledem k tomu, že všechno funguje a majiteli pouze zabíral místo, tak to byla jasná volba.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to my nutně nový sporák nepotřebujeme, nicméně chystáme se tento rok kupovat novou kuchyň a společně s ní asi nějaký modernější sporák pořídíme. Co se týče té kuchyně, tak ale ještě pořád nejsem rozhodlá. Přemýšlím jestli neoslovit nějaké kuchyňské studio a nenechat si tu kuchyň udělat na míru. Myslím si, že v našem případě by něco takového mělo smysl.

    OdpovědětVymazat
  4. Také se toto teď chystám řešit a pořád se nemůžu rozhodnout. V současné době mám sporák na plyn, ale říkala jsem si, že takový indukční vařič by vlastně mohl být lepší volba. Co jsem tak četla, tak se prý kvůli tomu ale musí kupovat nové nádobí, které je určené speciálně pro indukci, je to pravda?

    OdpovědětVymazat
  5. Já už jsem teď se svojí kuchyní opravdu spokojená. Je totiž přesně podle mých představ. Co bych si ale ráda ještě udělala je venkovní kuchyně. Shodli jsme se s manželem, že něco takového na zahradě prostě potřebujeme. Rádi bychom si na zahradu koupili konečně i nějaký plynový gril. Nemá čirou náhodou někdo zkušenost s touto značkou - https://www.avenberg.cz/k94-grilovani-plynove-grily ? Díky. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Je to tak rok zpátky, co jsem si konečně koupila nové vybavení do kuchyně, tedy i sporák lednici atd. I různé drobné spotřebiče. Taky jsem si ale splnila jeden sen. Dlouho se mi totiž líbily takové ty profi kávovary a říkala jsem si, že když už do nové kuchyně investuji takové peníze, tak si teda konečně jeden koupím. Mám ho z https://www.atfornax.cz/k:1138/kavovary/ a je to něco neskutečného.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím, podle mě je nejlepší, když je všechno v kuchyni pěkně pohromadě, a hlavně po ruce. Tyhle kompletní sety vestavných spotřebičů prostě dodávají kuchyni ten správný šmrnc. Já jsem si pořídila vestavěné spotřebiče a perfektně se mi vaří. Máte taky vestavěné spotřebiče v kuchyni? Co nesmí chybět ve vaší kuchyni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, souhlasím s vámi, že když máte v kuchyni všechno po ruce, tak je to paráda. Co se týká vestavěných spotřebičů, já jsem taky jejich velkým zastáncem. Mají tolik výhod, že se to ani nedá pořádně vyjádřit. Jak se ptáte, co mi nesmí chybět v kuchyni, tak nedávno jsem objevila titanové nádobí. Už teď vím, že bych ho nevyměnila za nic na světě.

      Vymazat
    2. Ahoj hospodyňky, naprosto s vámi souhlasím. Vestavné spotřebiče jsou nejlepší věc, co mi ušetřilo v kuchyni spoustu místa a zároveň jí to dodalo moderní look. A co se týká titanového nádobí, to je taky bomba. Nedávno jsem narazila na skvělou nabídku na zgastro.cz a hned jsem si tam pořídila celou sadu.

      Vymazat
    3. Ahojky všem hospodyňkám, naprosto souhlasím. Vestavné spotřebiče jsou bezvadná věc, která mi ulehčila život v kuchyni. Navíc vypadají úžasně a dodávají celému prostoru ten správný šmrnc. A titanové nádobí, to je prostě pecka. Taky jsem si ho koupila na stránce zgastro.cz. Takže pokud hledáte něco kvalitního do vaší kuchyně, tak se určitě mrkněte na tyhle stránky.

      Vymazat