čtvrtek 14. května 2015

WPC terasy – optimální volba pro dům i zahradu

Venkovní terasa může představovat luxusní součást vašeho domu, na kterém budete trávit volné chvíle, relaxovat a bavit se s přáteli za teplých letních večerů apod. S WPC terasou lze velmi jednoduše dosáhnout elegance domu, kterou vám ostatní budou závidět.

Zkratka WPC pochází z anglického „wood plastic composite“ a představuje dřevoplastový materiál, který obsahuje 3 základní složky – dřevo (60 %), polyetylen (30 %), ekologické aditivum (10 %). Díky tomu je WPC velmi odolný a ekologický materiál s vysokou kvalitou a stabilitou.

WPC terasy mají vzhled klasického dřeva a vlastnosti plastu. To se odráží především v nižších požadavcích na údržbu, delší životnosti a protiskluzovém povrchu, na kterém si při chůzi nezadřete třísku ani se jinak neporaníte. WPC terasy si uchovávají svoji konstantní barvu a nepodléhají klimatickým vlivům, plísním nebo dřevokaznému hmyzu. Díky tomu se jedná o ideální materiál s širokými možnostmi využití.


Kde všude můžete WPC terasu mít?

Dřevoplastové povrchy lze uplatnit na mnoha místech. WPC se využívá například pro stavbu venkovních teras, zimních zahrad, parkových chodníčků, zahrádky u restaurace. Poslouží také při stavbě schodů, balkonů, plotů a dalších objektů.


Montáž WPC teras

WPC terasy se vyznačují jednoduchou montáží, kterou zvládne v podstatě každý. WPC prkna disponují spojkami (klipy), které jsou umístěny v mezerách mezi prkny. Díky tomu není třeba provádět vrty na povrchu.

Podkladní rošt WPC teras je ideální podložit, k čemuž je možno použít tak zvané rektifikační terče BUZON. Tyto terče jsou výškově nastavitelné (od 11 až do 1070 mm)a mohou regulovat také případný sklon (až o 10 %). Celková nosnost terče je až 1000 kg.

WPC terasy – nabídka

WPC terasy LIKEWOOD 23

WPC terasová prkna Likewood 23 disponují rozměry 23 × 145 × 2800 mm, hladkým povrchem na jedné a jemným drážkováním na druhé straně a jsou k dispozici ve 3 barevných odstínech – teak, ořech, dřevo. Nenasákavý povrch je zcela stabilní a má dlouhou životnost. Díky dutému profilu je zajištěna nízká hmotnost.


Jednobarevné WPC terasy LIKEWOOD 25

Terasová prkna Likewood 25 mají jednu stranu hladkou a druhou jemně drážkovanou. Dutý profil napomáhá nízké hmotnosti a prkna disponují rozměry 25 × 140 × 3000 mm. Vybírat můžete z odstínů šedé, hnědé, červenohnědé a žlutozelené.


Matná WPC prkna Silvadec Classic

Matná terasová prkna WPC Silvadec Classic mají dřevitý povrch s plným profilem. Díky jemnému drážkování je zaručen protiskluzový povrch. Rozměr WPC terasových prken jsou 23 × 160 × 2400 mm a ve variantách světle hnědá, tmavě hnědá, tmavě šedá a šedá.


Příslušenství k dřevoplastovým terasám

K WPC terasám si můžete pořídit rozmanité příslušenství, mezi které patří například nerezové vruty, zajišťovací klipy z kovu nebo plastu, podkladní hranoly, okrajové a zakončovací lišty.


7 komentářů:

  1. Tenhle materiál se mi vážně hodně líbí. Myslím si, že třeba na naši terasu by něco takového bylo úplně ideální. Právě jak se trochu oteplí, tak bych chtěl s terasou něco udělat. Určitě bych tedy chtěl novou podlahu a říkal jsem si, že bych zkusil investovat i do nějaké větší a hezčí zahradní sestavy. Myslím si, že pak terasa bude vypadat opravdu hezky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tip. My se právě letos chystáme si na zahradu pořídit takový velký plastový bazén zapuštěný do země a právě jsme s manželem přemýšleli co okolo něj. Manžela napadla dlažba, ale já si tedy myslím, že toto by bylo mnohem lepší řešení. Určitě se to k bazénu hodí víc jak klasická dlažba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten zapuštěný bazén bychom taky hrozně chtěli. Kolik se do něj chystáte investovat? Já jsem se na ně právě dívala a trochu se obávám, že v současné situaci je nereálné, abychom si ho koupili. Je to prostě moc drahé. Nějaký bazén bychom na zahradu ale chtěli. Přemýšlíme tedy spíš o nějakém nafukovacím. Dívala jsem se například na https://www.top-bazeny.cz/ a dnes ty nafukovací bazény až tak drahé nejsou.

      Vymazat
  3. My naši terasu dodělali před pár týdny. Taky jsem nakonec zvolil WPC desky a je to paráda. Myslím si, že to byla dobrá volba. Chtěl bych se ale na něco zeptat. Neřešil tu někdo z vás zastřešení terasy proti dešti? Já se to právě chystám nějak řešit a ještě moc nevím jak. Přemýšlel jsem nad pořízením nějaké markýzy proti dešti. Myslíte, že to má smysl?

    OdpovědětVymazat
  4. Musím říct, že mě tato možnost překvapila svými výhodami, a to hlavně odolností proti vodě, ohni či plísním a dlouhou životností. Proto jsem se rozhodla, že si objednám zahradního architekta, aby mi navrhl, jak by tuto WPC terasu mohl zakomponovat do mého současného zahradního designu. Jsem si jistá, že s touto volbou budu maximálně spokojená a že si užiji krásné chvíle na své nové terase. Navíc zahradní architektka je velmi vstřícná a milá.

    OdpovědětVymazat
  5. Mě se WPC materiál velice líbí, a proto jsme si nechali tyhle prkna položit na terasu. Skvěle ladí s dřevěným nábytkem, na kterém si rádi odpočíváme celá rodina. Nedávno jsme si ještě pořídili plastové jezírko, které oživilo celou naši zahradu. Je jednoduché na udržování a čištění. Stačí jen pravidelně odstraňovat listy a nečistoty z hladiny a udržovat správnou hladinu vody.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, podle mě je nejlepší si najmout zahradního architekta, který navrhne funkční zahradu. Já jsem si zahradu navrhla celou sama, a myslím, že se mi povedla. Na terasu jsem si pořídila na stránkách https://www.avenberg.cz/k149-zahrada-zahradni-nabytek-sety-zahradniho-nabytku dva sety zahradního nábytku, které se perfektně vešli na terasu. Díky nim se vejdeme všichni, když se sejde celá rodina. Máte taky někdo podobnou zkušenost s tímhle obchodem?

    OdpovědětVymazat